Mijn verjaardag - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag

Door: yoreh

Blijf op de hoogte en volg Yoreh

02 November 2010 | India, New Delhi

Om half zeven 's ochtends gaat mijn wekker af. Vandaag ben ik jarig en is het de eerste dag dat ik kinderen ga volgen. Deze kinderen worden gesteund door Stiching Ladder.
Om half acht kom ik aan bij het huis van Julie. Julie is dertien jaar en hoopt ooit een dokter te worden. Het huis van Julie heeft geen ramen, veel doeken, houten bedden zonder matras en overal diep zwarte stofwebben. Julie ziet er uit als elk ander schoolmeisje. Vanwege het uniform zijn rijkere en armere kinderen niet te onderscheiden.
Ik begin met een interview. Dit wilde niet van de grond komen. Logisch, ik kom iemands huis binnenvallen en begin te interviewen. Het was beter geweest om dit interview aan het eind van de dag te doen.
Op een gegeven moment, wanneer ik het huis van buiten aan het filmen ben, komt Julie naar buiten met pen en papier. Ze wilde mijn handtekening hebben. Dat was me nog nooit overkomen.
Op de weg naar school ben ik Julie aan het filmen. Binnen tien minuten werd ik omringt door een heleboel schoolkinderen.
Ook in de klas van Julie werd ik uiteindelijk door iedereen om een handtekening gevraagd.
Het voelde alsof ik een beroemdheid was.
's Avonds ben ik terug gegaan naar het huis van Julie om haar moeder te Interviewen. Zij vertelde me over de slechte conditie van het huis en hoe makkelijk alles kapot kan gaan. Een zwaardere storm zou het huis niet overleven. Ze vertelde Ladder heel erg dankbaar te zijn voor de financiele steun. Nog steeds hoopt de moeder dat ze ooit een nieuw huis krijgen.
De familie leeft onder de armoede grens. Aan het huis is het te zien.
Wat me opviel was een doosje van een mooie nieuwe telefoon. Daarnaast stonden er twee fietsen slinter nieuwe fietsen. Het plastic zat er nog omheen. Voor een moment begon ik te twijfelen. De moeder vertelde dat haar zoon ver op school zit en dat ze daarom het geld hebben uitgegeven aan een nieuwe fiets. Maar waarom een super nieuwe?
In de middag had ik wat tijd voor mezelf. Alleen toen heb ik gerealiseerd dat ik jarig ben.
Op het moment dat er niemand is die het weet of viert, is het niet zo bijzonder. Misschien een bescheiden feestje bij terugkomst in Nederland.

  • 02 November 2010 - 19:50

    Iris:

    Gefeliciteerd!!! Ik denk dat een feestje bij terugkomst wel aan de orde is :D
    hele hele dikke zoen!!

  • 02 November 2010 - 21:08

    Raisa Van Elshuis:

    GEFELICITEERD!!!! Ik hoop dat je toch een fijne dag hebt gehad, ondanks dat het niet echt feestelijk klinkt.
    Moet echt weer iets gaan doen als we beiden terug zijn! xxxx

  • 02 November 2010 - 22:28

    Daphne:

    en voor wie zou die 2e fiets zijn,,,,jammer je toch niet gesproken te hebben op je verjaardag. X

  • 03 November 2010 - 08:45

    Chris:

    Yoreh, nog gefeliciteerd!

  • 03 November 2010 - 09:44

    Josje:

    Hallo Yoreh,
    nog van harte gefeliciteerd!
    Nog ruim een week en we zullen je zien op het project! Kunnen we iets voor je meenemen?
    Je schrijft erg leuk! Ga zo door.

    groetejs, Jos

  • 03 November 2010 - 13:10

    Freek:

    feestje als je terug bent?
    wij hebben jouw verjaardag wel geviert hoor!
    denk dat je gewoon nog een jaar moet wachten pik :P

  • 03 November 2010 - 15:56

    Yoreh:

    Dan kom jij toch niet Freek! :P

  • 03 November 2010 - 15:57

    Yoreh:

    Beste Jos,

    Aan Karina heb ik gevraagd of ze DEET en zonnebrand mee kan nemen. Verder heb ik niets nodig denk ik.
    Bedankt voor het aanbod.


  • 03 November 2010 - 15:58

    Yoreh:

    En bedankt voor de complimentjes over het schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoreh

Filmen, Fotograferen, Muziek maken.

Actief sinds 23 Sept. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 20572

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 01 Mei 2015

Backpacken & Filmen in Zuid-Oost Azië

23 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Yoreh in India

Landen bezocht: