Weird - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu Weird - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu

Weird

Door: yoreh

Blijf op de hoogte en volg Yoreh

01 November 2010 | India, New Delhi

Het is tijd om avond te eten.
Ik verwacht dat de hele familie mee eet, maar er is niemand. Alleen de moeder is aanwezig want die heeft gekookt.
Wanneer ik ben gaan zitten en het eten uit de schalen heb gepakt komt de moeder schuin naast me zitten. De hele maaltijd lang, plus de drie keer extra pakken, heeft ze naar mij zitten kijken hoe ik eet. Ik vond het toeziend oog van Jezus al zo geweldig, dus dit is nog beter.
Als er iets is dat vervelend is, dan is het iemand die naar je kijkt als je eet. Al helemaal als dat een kwartier duurt. Na drie keer extra pakken leek ze alsnog beledigd dat ik niets meer wilde. Nu hoor ik haar op de achtergrond een gebed zingen. Ik hoop niet dat ze god vraagt mij te redden van de hel omdat ik ondankbaar ben ofzo. Ik eet veel, ik voel me toch redelijk dankbaar!

Dankzij mijn goede Trotter handboek over Zuid-India weet ik dat het normaal is dat de vrouw van het gezin niet mee eet. Ook weet ik dat het zo kan zijn dat de vader, in dit geval de moeder, je de hele tijd aankijkt.
Daarom heb ik er niet zo heel veel moeite mee.

Vraag me af wat er gebeurd als ik iemand in Nederland een kwartier aan blijf kijken tijdens het eten.

  • 01 November 2010 - 19:21

    Chris:

    Haha dan gooi ik het waarschijnlijk in je gezicht :P. Maar dit is inderdaad niet heel relaxed eten!

  • 01 November 2010 - 20:16

    Judith:

    Gefeliciteerd!!
    Twintig jaar al heel erg blij met en trots op je.

  • 01 November 2010 - 20:42

    Wilmar:

    Je zult daar in ieder geval niet verhongeren!
    Zie verder je e-mail.

  • 01 November 2010 - 22:58

    Iris:

    Ik zou er ook niet echt tegen kunnen denk ik, of ik zou spontaan gaan morsen.. haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoreh

Filmen, Fotograferen, Muziek maken.

Actief sinds 23 Sept. 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 20570

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 01 Mei 2015

Backpacken & Filmen in Zuid-Oost Azië

23 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Yoreh in India

Landen bezocht: