Auroville - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu Auroville - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu

Auroville

Door: yoreh

Blijf op de hoogte en volg Yoreh

03 December 2010 | India, New Delhi

Een lange busreis. Hobbelen, schudden en herrie. 15 uur lang.
Pondicherry ligt in het zuid oosten van India. Een stad die ooit door de Fransen werd beheerst en nu nog steeds wordt gevuld.

Vlak daarnaast, Auroville. Een nieuwe stad die van iedereen, voor iedereen is.
Hier is geen geloofsovertuiging, hier concentreert en mediteert men.
Vele westerlingen die zich hebben bekeerd tot hippie of yoga persoon hebben hier hun thuis gemaakt. Vanuit mijn oogpunt is dit een ‘rare’ stad. Lijkt helemaal niets op ‘mijn’ dorp waar ik de enige westerling was, waar er geen Redbull en geen pizza was.
Hier wel, en dat is best lekker om eerlijk te zijn.

Een paar dagen bij AMAIDI. Een vrijwilligers organisatie die veel met kinderen werkt.
Ik doe niets, ik ben hier om te zijn, te rusten en ervaringen te delen met vrijwilligers.
Volgende week op pad naar Chennai, de hoofstad van Tamil Nadu. Kijken wat voor nieuwe projecten AMAIDI daar kan beginnen. Gewoon, een paar dagen.

  • 03 December 2010 - 10:03

    Elbert:

    Wat een mooie zin: ik ben hier om te zijn. Dat jij dat nu al weet en ik daar zoveel ouder voor moet zijn om achter dit soort waarheden te komen; dank je. Ik kan het goed gebruiken midden in mijn verbouwing ('zijn' tussen de dynamiek). Je ziet ik ben rijp voor Auroville.

  • 03 December 2010 - 13:39

    Judith:

    Eerst concentreren, dan mediteren, en dan pizza. Juiste volgorde!

  • 03 December 2010 - 15:53

    Wimar:

    Dat klinkt meer als het India zoals we het in het westen kennen. Een land met vele gezichten!

  • 05 December 2010 - 10:41

    Yoreh:

    Blij dat ik wat kan betekenen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoreh

Filmen, Fotograferen, Muziek maken.

Actief sinds 23 Sept. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 20574

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 01 Mei 2015

Backpacken & Filmen in Zuid-Oost Azië

23 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Yoreh in India

Landen bezocht: