Verhuizen ,Indiase cultuur, Watervallen en Film - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu Verhuizen ,Indiase cultuur, Watervallen en Film - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu

Verhuizen ,Indiase cultuur, Watervallen en Film

Door: yoreh

Blijf op de hoogte en volg Yoreh

31 Oktober 2010 | India, New Delhi

*nieuwe collage
--Verhuizen--
Gister ben ik verhuisd naar het huis van mr. Thomas, lid van de stichting. Naar Indiaase begrippen is de kamer lux. Er ligt een goede vloer, de muren zijn afgewerkt, de gordijnen sluiten helemaal, een mooie tafel met een echt lekkere stoel.
Het bed is prima, de badkamer is vies. Afgelopen week heb ik met heel koud water gedoucht, gelukkig is er nu wat warm water. Ook al komt het niet uit de spuitkop, maar moet ik het in een emmertje over mezelf heen gooien, het is toch warm.
Mr. Thomas en zijn vrouw spreken geen Engels. Alle communicatie gaat via de twee kinderen Jebin en Jerin. Het zijn aardige jongens waarmee ik nu al redelijk goed mee kon praten. Alles is weer wat onwennig, net zoals de dag dat ik hier aan kwam.
--Indiase Cultuur--
Onder het toeziend oog van een verlicht Jezus standbeeld werk ik mijn rijst met rode spinazie maaltijd naar binnen. In het huis van Mr. Thomas, waar ik nu verblijf, is het eten goed. Het lijkt veel op het eten dat ik in het vorige huis kreeg.
Ik merk dat ze veel pushen. “Take rice, Take rice” zeggen ze nadat je al een vol bord op hebt. “Sit”, uiteraard moet ik dan gaan zitten. “Take Apple, Take Apple”, dan is het de bedoeling dat ik de appel neem. Het gaat dan niet om alleen een hele appel, maar ook om twee mandarijnen en een banaan, en dat drie keer per dag. Gezond zal ik wel blijven hier! Richard vertelde me zelf al dat er in India nogal een ‘push’ cultuur is. Als je weigert kan dat als een belediging overkomen, maar je kan jezelf ook niet vol blijven proppen; dan maar een keer weigeren. In ieder geval weet ik zeker dat dit voorlopig nog niet mijn laatste maal is.
--Over waterval en brug--
De watervallen die ik gezien heb waren prachtig. Niet groot maar wel indrukwekkend.
Onder het water dat naar beneden kwam stonden mensen te genieten.
Het water stroomde over hun lichaam en ze koelde af.
De mensen in het water hadden geen idee dat boven aan de waterval twee olifanten lekker aan het baden waren. Rustig lagen zij op hun zij en al poepend werden ze heerlijk verkoeld. Om de olifanten heen zijn een aantal mensen te zien die hun kleren reinigen.
Ik ben blij dat ik daar beneden het water niet in ben geweest.
Een stuk verder op was de tweede hoogste brug van Azië te vinden. Het viel wat tegen.
Naar mijn gevoel is de afstand van het water naar de Erasmusbrug veel meer.
De brug(aquaduct) was gebouwd om tijdens het regen seizoen het rivierwater van de ene naar de andere kant te vervoeren. Nu vervoert de brug water dat er niet is.
--Film--
Tot nu toe veel goede en mooie beelden verzameld. Vanaf volgende week begin ik met het volgen van een aantal geselecteerde kinderen. Deze kinderen krijgen steun van Stichting Ladder. Door Ladder kunnen ze naar school. De ouders van de kinderen die door de Ladder gesteund worden zijn vaak arm, ziek of kunnen om een reden niet werken. Volgende week zal ik de echte realiteit zien. Volgende week begint het.
CHECK OOK DE NIEUWE COLLAGE!

  • 31 Oktober 2010 - 10:50

    Daphne :

    Olifanten? Cool, je begint nu toch wel echt demooie dingen van t land te zien, hahahaa daarom moet je altijd je mond dicht houden in t water,,,,fijn dat je nu wel wat meer mensen hebt om mee te praten, lijkt me leuk om die kinderen te gaan volgen.
    xxx daf

  • 31 Oktober 2010 - 14:39

    Eileen En Karina:

    Hallo Yoreh, wat is het toch leuk om te lezen hoe het iemand aan de andere kant van de wereld vergaat. Via je beeldscherm zit je zo in een ander werelddeel. bijzonder hoor.
    Je verhalen zijn erg leuk om te lezen , je hebt zeker gevoel voor humor en schrijven!
    Vandaag ben je dus naar MR Thomas verhuist. Goed te horen dat ze zo goed voor je zorgen. Je kunt best Nee zeggen hoor, dat doen wij ook regelmatig als we daar zijn. Al blijft het altijd lastig. De mensen zijn zo zorgzaam en willen alles zo graag goed doen. Soms voel je je dan heel ongemakkelijjk. Karina en ik zitten hier totaal uitgeblust achter de computer want gister was het Ladder dansfeest. Het was een super succes. We hebben 325 kaarten verkocht. Het was erg druk en de opbrengst was dan ook erg goed. Dus daar zijn we weer blij mee. Alleen we zijn KEIKAPOT! Wat is het een werk geweest.
    Maar je zult zelf nu wel met eigen ogen zien waar we het allemaal voor doen.
    Zoals je weet komt Karina er haast aan. Als je wilt kan zij je jukelele meenemen. Als je dat wilt moet je het maar even laten weten.
    Ik heb begrepen dat je afgeloen week jarig bent geweest. Alsnog van Harte van het hele Ladderteam!!
    We zijn benieuwd naar je bevindingen binnen de school. Veel succes met filmen de komende tijd.
    Tot snel. Groet Eileen en Karina.

  • 31 Oktober 2010 - 15:21

    Freek:

    dus dan weet je dat voor de volgende keer als je lekker onder de waterval wilt staan... je kan er wel eens viezer uit komen hahah
    Leuk verhaal dudeski

  • 31 Oktober 2010 - 15:22

    Yoreh:

    Hallo Eileen en Karina!
    Wat goed om te horen dat het feest zo'n succes was en ook wat heeft opgeleverd.
    Karina hoeft mijn Ukelele niet mee te nemen, bedankt voor het aanbod.
    Ik ben trouwens op 2 november jarig :)

    Groeten,
    Yoreh.

  • 31 Oktober 2010 - 16:07

    Mr. DJ Booth:

    Take apple, Take apple! dan is het dus de bedoeling dat je een appel neemt. ha-ha-ha!!!

  • 31 Oktober 2010 - 21:45

    Judith:

    Dat doen die Afrikaanse olifanten van Côte d'or
    nou nooit..

  • 01 November 2010 - 03:55

    Yoreh:

    Die Olifanten van Cote d'or doen dat wel. Het zit dan gewoon in je Chocolade :)

  • 01 November 2010 - 10:42

    Daphne :

    Daarom smaakt die cote d'or nou altijd zo apart,,,,mmmmm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoreh

Filmen, Fotograferen, Muziek maken.

Actief sinds 23 Sept. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 20571

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 01 Mei 2015

Backpacken & Filmen in Zuid-Oost Azië

23 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Yoreh in India

Landen bezocht: