Al bijna een week! - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu Al bijna een week! - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu

Al bijna een week!

Door: yoreh

Blijf op de hoogte en volg Yoreh

29 Oktober 2010 | India, New Delhi

Gister heeft het geregend en vandaag was het heet. Naast het feit dat het dan 32 graden is, is het ook nog is erg vochtig.

-De vrouw bij de poort-
Ze liep langs de poort van het huis. Ik knikte vriendelijk. Zij stopte, lachte en keek me aan. "alles goed?" leek wat ze zei. Tamil kan ik niet verstaan, gebaarde ik wijzend naar mijn oor. Ze deed haar vingers bij elkaar richting haar mond. Het leek op eten. In het plastic zakje zaten een aantal groene fruit of groende soorten. Dat was wat ik zag toen ze het zakje opende. Ik weet nog steeds niet wat ze bedoelde, ze liep door.

-Markt-
De markt van het dorpje waarvan ik de naam vergeten ben stinkt en is vies. In mijn beleving dan. Op je slippers loop je gerust over de modderige grond en de rochel van alle mensen. Jammer dat ik geen goede nieuwe slippers kon kopen. Volgens Richard kon dat niet op die markt. Veel kleuren, maar weinig geuren. Nog steeds overheerst de sterke geur van vis en niet zo lekker. Al het eten ziet er vers en gezond uit. De verkopers zutten op de grond of staan wild te gebaren bij hun goederen. Op de grond ligt het geld dat ze verdiend hebt. Toen mijn fototoestel tevoorschijn kwam waren er een aantal die graag met hun mooiste en liefste banaan op de foto wilde. Stukken van kranten lagen verspreid over de modderige aarde. Sommige in het Tamil en sommige in het Engels. Net zoals in Nederland wordt de krant gebruikt om eten in te stoppen. India leeft.

Zie ook de nieuw geplaatste foto collage!

  • 29 Oktober 2010 - 13:04

    Judith:

    Simon Salamander staat er prachtig op, maar is het wel een salamander?

  • 29 Oktober 2010 - 20:37

    Iris:

    Hee yor,

    Wat een super mooie foto's heb je gemaakt :D
    Ik zou trouwens wel willen dat het hier 32 graden was, het is hier maar koud en nat!
    Hee yor veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende blog!

    Kus iris

  • 29 Oktober 2010 - 23:34

    Daphne:

    Leuke blog! Die lieve bananen staan er goed op iig :-) En ananas? heb je die ook zien groeien daar, vraag me af hoe die eigenlijk hsngen,,,,,

  • 31 Oktober 2010 - 09:03

    Yoreh:

    Ananassen heb ik niet zien groeien hier. Wie weet komt dat nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoreh

Filmen, Fotograferen, Muziek maken.

Actief sinds 23 Sept. 2010
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 20572

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 01 Mei 2015

Backpacken & Filmen in Zuid-Oost Azië

23 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Yoreh in India

Landen bezocht: