School en eten - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu School en eten - Reisverslag uit New Delhi, India van Yoreh Schipper - WaarBenJij.nu

School en eten

Door: yoreh

Blijf op de hoogte en volg Yoreh

26 Oktober 2010 | India, New Delhi

Ten eerste bedankt voor alle email, sms en waarbenjijnu reacties!

Langzaam begin ik te wennen aan een douche die niet warm wordt en eten dat je niet gewent bent. In elke situatie moet je de voordelen of herkenbaarheden zien te vinden. In het eten is dat de ei gerechten. Ik hou van ei, eet veel ei, ik ben nog net geen ei. De douche is koud, maar je vindt al snel een manier om er mee om te gaan.

Alle kinderen zijn blij, ze willen handje schudden, weten waar ik vandaan kom en hoe ik heet. Vanaf nu kent de school mij niet meer als Yoreh maar als 'Yourh' (Yoereh, ofzo..). Richard schreef die naam over op het bord. Ach ja, maakt niet uit.
De kinderen lachen wanneer er gelachen kan worden, ze antwoorden als er geantwoord moet worden. Ik word aangekeken alsof ik een beroemdheid ben.
Iedereen kijkt. Ik ben niet gewend om zo aangekeken te worden. Ik weet niet wat ze denken en waarom ze lachen of zo kijken. Maar alsnog, alle kinderen zijn blij en vrolijk.
Dat is natuurlijk het belangrijkste.

Ik word voorgesteld aan alle docenten. Vooraf een gebed. Ik was al lekker gaan zitten terwijl iedereen nog stond, wat onbeleefd... Ik stond daarna puur op om foto’s en video’s van het gebed te maken, wat onbeleefd... Richard begint te vertellen in het Tamil. Hij is een grappig persoon, iedereen moet lachen. Waarom? Het gaat over mij. Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is onduidelijk.

Het eten went snel. Ik heb geleerd dat 'nee' zeggen niet onbeleefd is. Gewoon zeggen wat je denkt. Ik eet alleen vegetarisch hier. Veel groenten, rijst, ei, fruit en wat aardappel dingen. Ze hebben hier rode spinazie en rode bananen. Beide erg lekker. Op de weg van het vliegveld kocht Augustine een kokosnoot voor me. Eerst het sap opdrinken en dan het vruchtvlees eten. Ook erg lekker.

Bij de foto's zijn 2 collages te vinden die ik snel heb gemaakt. De ene gaat over de school en alles dat ik vandaag heb gezien. De ander gaat over mijn aankomst en vlucht.

Tot snel!

  • 26 Oktober 2010 - 13:50

    Daphne :

    Leuk te lezen over de douche en de rode bananen. Ik kon vanochtend mn ruit krabben, moet maar snel de rover ophalen, lekker warm. Mooie foto's yoor, blij dat je een beetje je draai begint te vinden!!

    Tot je volgende blog, xxx

  • 26 Oktober 2010 - 14:58

    Wilmar:

    Hoi Yourh,

    Zo te lezen begin je al aardig in te burgeren. Het lijkt me lastig om in een omgeving te verkeren waar je de meeste mensen niet kunt verstaan, en vice versa. Maar veel zal gaandeweg wel duidelijk worden. Mooi dat het vegetarische eten goed smaakt.
    Leuke kleurrijke foto's!


  • 26 Oktober 2010 - 15:00

    Esther, Sti.Ladder:

    Hoi Yoreh,

    gelukkig .. het went al, lees ik.
    Inderdaad heel lekker die rode bananen. Er zijn nog veel meer soorten bananen daar.. dat had je vast al gezien. Ook heel veel andere soorten fruit, die ik nog nooit gezien en geproefd had.
    De foto collages zijn een mooie weergave van je eerste indrukken daar.

    Gr Esther Boers

  • 26 Oktober 2010 - 20:24

    Christiaan:

    Hey yor,
    haha leuk om te lezen man! Net in India en nu al beroemder dan hier in Nederland ;)
    Ik ga even naar de foto's kijken en lees je volgende blog wel weer!

  • 26 Oktober 2010 - 21:32

    Iris:

    hee yor,

    Goed om te lezen dat het leven daar al een beetje went! Echt super mooie foto's heb je gemaakt! ben nu al benieuwd naar je volgende blog!!

    Dikke kus Iris

  • 27 Oktober 2010 - 06:48

    Karina:

    Hallo Yourh,

    Nou volgens mij gaat het wel lukken met jou.
    Ik kan me helemaal inbeelden hoe je je voelt. Ik kan bijna niet wachten tot ik over 2 weken ook weer Indiaas proef, zie en ruik!
    Echt leuk dat we jou daar dan zien.

    groet, Karina

  • 27 Oktober 2010 - 11:11

    Eileen :

    Hallo Yoreh, leuk te lezen dat je goed bent aangekomen en zo te lezen en zien zit je al aardig in de running. Heel herkenbaar wat je schrijft over de lachende open gezichten van de kinderen. Prachtig is dat he? Ze hebben niks en toch lachen ze oprecht naar je en kijken met open blik de wereld in.
    Je foto's zijn natuurlijk heel bekend voor me en op dit moment is het erg leuk dat we via jouw blog zo direct verbonden zijn met de projecten waar we met onze stichting ladder elke dag zo hard voor aan het werk zijn.
    Ik blijf je natuurlijk volgen en wens je alle goeds. Groeten aan het Venadu ladderbestuur in Iruthayapuram.
    Groet Eileen O'Neill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoreh

Filmen, Fotograferen, Muziek maken.

Actief sinds 23 Sept. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 20575

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 01 Mei 2015

Backpacken & Filmen in Zuid-Oost Azië

23 Oktober 2010 - 18 Januari 2011

Yoreh in India

Landen bezocht: